2009. január 3., szombat

Kepek


Nem csak Budapest jarhatatlan a metroepites miatt. Bar allitolag Delhiben sokkal gyorsabban haladnak. Melyik is a fejlodo orszag?


Az a mokas, hogy teljesen veletlenul keveredtunk el ide Uj-Delhiben. Sajnos az intezet vezetoje eppen hazon kivul volt.

Mokuska, mokuska, felmaszott a fara...
Rengeteg a mokus, fas teruleteken mindenutt Chip es Dale rohangal.

Ez a motoriksa, fo kozlekedesi eszkozunk. Gyors, vizonylag kenyelmes, es hosszas alkudozas utan olcso is.

Jokivansag a hanyozacskon

Az IndiGo jaratan turbanos, kunkori cipos ur mutatja be, mi a teendo katasztrofa eseten.

Iskolabusz

Sokan kerdeztetek, mit eszem. Peldaul ezt. Aggodalomra semmi ok.

Ez az egyik kedvencem, a dosa. A palacsintanak kinezo dolog valoban palacsinta, pont mint otthon. Ez valami krumplis-currys suru finomsaggal van toltve, es a talkakban levo szoszokba kell martogatni. Lovesem sincs, mibol keszultek a szoszok (keressetek egy fozoblogot), de mindegyik nagyon jo.

Jothi es a lanyok. Azert ilyen kis kopaszok, mert hinduista szokas szerint felajanlottak a hajukat a csalad vedoistenenek. Normalisan egyeves korban kerul erre sor, de csak most latogattak haza Kanadabol.

10 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Szia Zsuzsi!
Fantasztikusak a képek. Hogy vagy? Hatnak a bogyók? Már megint miben sántikálsz? Mi van abban a faluban? Kifúrja az oldalamat. Eddig abban a tudatban voltam, hogy Chinnaiban vagy, még a város honlapját is megnéztem, erre tessék, már 7 határon is túl jártok. További hírekre vágyom!
Millió puszi, anyád.

Á-man írta...

Szia Zsuzsi!

Mától rendszeresen olvasom az írásaidat, nagyon érdekelnek a fejlemények és hogy mi minden jóval találkozol majd. Kisebb nehézségek után azt is megoldottam, hogy írni tudjak Neked. Most írok, de nem tudom megkapod e? Ha megkapod jó, ha pedig mégsem akkor... azt hiszem éhes vagyok. Ja! Az ételek roppant megnyerőnek hatnak, csak élő cuccot ne egyél szerintem. A többi ok! A mi szemünk is Indián! Mármint nem úgy, hogy Indián, hanem... érted!? Veled vagyunk! :) puszi
á.

Zsuzsa írta...

Nem tétlenkedtem, megkerestem a dosát. Persze rengeteg Dósa Matyi oldalon kellett magam átverekedni, de megérte. Íme:
DOSZA
2 csésze rizs
1 csésze fekete bab
1 csapott teáskanál kurkuma
1 kg krumpli
3-4 darab közepes méretű összevágott hagyma
3 csésze zöldborsó
2 teáskanál apróra vágott koriander levél
1 evőkanál ghí vagy 2 evőkanál vaj (margarin)
1/2 teáskanál mustármag
10-15 darab kicsi, hegyes, erős, zöld fűszerpaprika vagy 2 darab nagy erős hegyes zöldpaprika

2 teáskanál apróra vágott gyömbér
1 csésze víz
Áztassuk be külön-külön a rizst és a babot egy éjszakán át. Másnap törjük össze vagy daráljuk meg mindkettőt azzal a vízzel, amelyben ázott. Keverjük a kettőt össze, és hígitsuk fel sűrű palacsinta készítéséhez megfelelő mennyiségű vizzel.
töltelék
Melegítsünk ghít (vajat), majd pírítsuk meg benne a mustármagokat. Amikor már sercegnek, adjuk hozzá az apróra vágott hagymát, a fejtett zöldborsót, egy csésze vizet és pároljuk. Ha megpuhult keverjük jól össze a durvára tört főtt krumplival, az apróra vágott zöld csilivel (kicsi, hegyes erős zöldpaprikát), gyömbérrel, koriander levelekkel és a sóval. Süssük két percig. A rizsből és a babból készült tésztából serpenyőben süssünk palacsintákat. Tegyünk egy kupac krumplikeveréket a doszára és melegen szervírozzuk.

Hamarosan kipróbálom. Szerintem a háziasszonyok a fél életüket főzéssel töltik, mert kicsit macerás. Egyébként találtam egy oldalt, a Terebess kiadóét, kifejezetten ázsiai dolgokkal foglalkozik, és minden könyve fönt van a neten. Pl. konyha, jóga, filozófia, efféle. Már ha olvasni vágysz.
Na pussz. Netuddki

kovitimi írta...

Hahó!

Még várom az e-mail címed, de lehet, hogy majd inkább megkérdezem "Netuddki-t" :). Remélem jól vagytok. Látom egy csomó mindenkivel összeismerkedtél. Képzeld én csak egy valakivel, de ahogy Viki fogalmazott, ebből még akármi is lehet. Még az is lehet, hogy aliázom :) A többit majd levélben. Sok puszi, T.

p.s. Lehet, hogy a munkás dósa készítés helyett a Govindában is lehet ilyet kapni. Majd legközelebb megnézem, és a blogolvasók találkozóját legközelebb esetleg ott tartjuk :)))

illaberek írta...

Timi draga!

Ha volnal szives felmenni a wiwre, talalnal ott valami erdekeset...:-)

illaberek írta...

Adam!

Orulok, hogy csatlakoztal a klubhoz. Sokkal jobban vagyok, mar szinte csak megszokasbol tusszogok es fujom az orrom. Sok puszi

viktoria írta...

Hello Mindenkinek, főleg külön hello a Nagy Utazónak!

Nagy nehezen átverekedtem magam a feladaton, immár én is rendszeres olvasó vagyok.Izgatottan várom az új élményeket, és gyógyulj meg mihamarabb!(csak a megnyugtatásod végett én egész szilveszterkor és újévben dögrováson voltam, most kezd visszatérni belém hálni a lélek..)
puszi!
v.

Balerina írta...

Szia!
Már én is olvaslak egy ideje.Pusza,B

Zsuzsa írta...

Szia, te kislány!

Hova tűntél? Mint látod, rajongói táborod egyre duzzad, te meg eltűntél, mint szürke szamár a ködben. Soká leszel/vagy abban az isten háta mögötti faluban? vagy mi újság? Mostmáraztánigazánjelentkezhetnél! Millió puszi: netuddki

Bori írta...

Szuzi, én tudom (illetve sejtem), hogy a világnézet-váltás időigényes elfoglaltság, de letelt a néhány nap. Csatlakozom az izgatottan várók csoportjához.
Pusz, b