2009. január 25., vasárnap

Lament

Ma megint erot vett rajtam a szomorusag, ezert a Kis Hercegrol peldat veve ket naplementet neztem meg. Eloszor figyeltem, ahogy a Nap leszall egy szikla moge, de nagy uresseget ereztem tovabbra is. Igy hat megkerultem a sziklat, es lattam a tengerbe is alabukni. Nem lett sokkal jobb.
Sok minden hianyzik az otthoni eletembol, es persze vannak dolgok, amik egy csoppet sem. Emberek hianyoznak elsosorban, a csaladom, a barataim. Balazzsal jol kijovunk, tudunk alkalmazkodni egymashoz, neha idegesit, de neha mindenki. Nem leszunk legjobb baratok, de nem is kell. Legjobb baratbol nincs sok az eletben. Egy honapja nagyjabol folyamatosan ossze vagyunk zarva, es mar jo lenne egy kis friss levego. Azt hittem, sokakkal baratkozunk majd, de nem igy van. Varkalaban talalkoztunk ket magyarral, Balazzsal es Gabival, az nagyon jo volt. Azota semmi. Az estek nehezek. Balazs koran fekszik, en meg nagyon nem. Olyan jo lenne beulni valahova, meginni valamit, de altalaban ez sem megy.
Hianyoznak a dolgaim, szokasaim is, a szobam, az agyam, a laptopom (na azt mar sosem kapom vissza). Az, hogy filmet nezek vagy hosszan telefonalok. Hianyzik a munka is.
Mindezekre nagyon vagyom otthonrol. Ami viszont egyaltalan nem hianyzik: Magyarorszag. A gyulolkodes, politikai feszultseg, szurke arcu, mosolytalan emberek, intrikalo, elegedetlen egeszsegugyi dolgozok. Jo lenne, ha at lehetne emelni a szamomra kedves dolgokat egy szebb kozegbe.
Panaszkodtam egy kicsit nagy jodolgomban, mert persze most is gyonyoru helyen vagyok, sut ram a Nap (foleg nappal), meleg van, es hullamzik a tenger. Nem cserelnem el ezt a kalandot semmiert, csak neha nehez lesz a szivem.
Van ebben a szomorkodasban valami nagyon pozitiv is. Innen a tavolbol latszik, hogy jo helyem van otthon, jo emberek vesznek korul, es jo uton jarok. Tovabb kell mennem a palyamon, apolnom a kapcsolatot azokkal, akiket szeretek, novesztenem a gyokereimet. Ha ezek a gyokerek nem lennenek ennyire erosek, valoszinuleg maradektalanul elveznem az utazast. Megis, szeretem ezt a honvagyat, ha neha fajdalmas is. Azt uzeni: van otthonom, van hova visszaterni.

4 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Kedves lekornyadt hősnő!
Látod-látod, igaz az a mondás, hogy miközben körbeutazod a világot, elsősorban önmagaddal találkozol. Ez is fontos tanulás: mi minden fontos neked az életben. Bár sajnállak a lehangoltságodért, nem sikerül elnyomnom egy elégedett mosolyt, hogy viszont hiányzom. Biztosíthatlak: az érzés kölcsönös. Mégis, milyen vasárnap délután az, amikor nélküled társasjátékozunk? (Ráadásul a Catant megfúrták a lányok.)
Gondolom, az utazásnak vannak nyüzsgősebb és kevésbé nyüzsgős részei, ahogy ezt a vízi világot elnézem, ez az utóbbiak közé tartozik. Ha városba értek, ott megint több ismerősre tehettek szert. Addig is nézegesd a naplementéket (nekem délután négy-öt körül ez mindig kimarad), és ha szabad kérni, olyan képet is csinálj (vagy csináltass), amin te is rajta vagy. Mert engem a te fizimiskád is érdekelne, pl. folyóval, úszó házzal a háttérben. Megtudtam, hogy útitársad Almaviva grófné nagyobbik fiának gyerekkori jóbarátja, mióta erre fény derült, újabb olvasód támadt személyében.
Tudod-e, hogy már letelt az első hónap?

Millió puszi: netuddki

Bori írta...

Szia Suzy!
Csatlakozom anyuhoz, tényleg hiányzol. A Catan amúgy uncsi, de én most pofátlanul leírom azt, amit anyu nem mert: ma Gazdálkodj okosan!-t játszottunk (na jó, Tabut is, ami általában szintén uncsi, de most nyertünk anyuval Panni és Viktor ellen. Magasan. Már ők is utálnak, amiért ezt leírtam, de ez van). A Gazdálkodj okosan! is uncsinak tűnt eleinte, de aztán nyertem:)
Talán nem érted, hogy ezeket most miért írtam ide, de hidd el, én tudom. Nem normális dolog 70 000 forintért lakást venni, meg azért még kétszer dobni, mert rendszeresen tisztálkodom! Sokkal normálisabb dolog bégető dolgot venni facipőért, meg elmondani körönként kétszer, hogy hathéthit.
Nem ragozom, ebből már nem jövök ki jól. Szóval hiányzol.
Különben meg sikeresen befejezett egyetemi féléveim száma egyenlő anyu diplomáinak és gyerekeinek összegével:)
Puszi, b

Balerina írta...

Szia!
Naná, hogy én vagyok..:)
Ki más hozná kínos helyzetbe magát a felfokozott emóciói miatt?!
Tényleg nagyon rossz tud lenni néha, hogy nem vagy itt, meg egy csomó minden van, egy csomó minden meg persze nincs..DE te most INDIÁBAN vagy, és érezd jól magad légyszi!
B.(remélem már tudod ki)

kovitimi írta...

Hahó!

Tudod, mi jutott eszembe arról, amit írtál? Sokminden. Egy utazás csak azért, mert utazás még nem kell, hogy minden pillanata örömteli legyen. Bár én örülnék neki, ha három hónapon keresztül, éjjel-nappal folyamatosan mosolyognál :) A honvágy az teljesen természetes. Csatlakoznék Balerinához, szerintem fogadd el egy kicsit jobban, hogy most Indiában vagy. 3 hónap most csak rólad és a te utazásodról, a körülötted levő új világról szól. Azok az emberek és szokások, akik most hiányoznak ugyanúgy itt lesznek, amikor visszajössz, (és persze, hogy mindenki nagyon sokat gondol rád.) Mit csinálnak esténként az Indiaiak? Szerintem próbáld meg te is azt tenni. Amikor elindultál sokat emlegetted, hogy nem kell feltétlenül Balázzsal folyamatosan egy utat járnotok. Ez igaz lehet akár csak egy-egy estére is (persze csak ha biztonságosnak ítéled meg.) Emlékszel, amikor felfedeztük Zamárdiban a pincét? Ilyen és ennél sokkal jobb dolgok minden nap megtörténhetnek veled. Azt gondolom, hogy kell majd a kreativitásod hozzá. Mindent, amit itthon megtehettél, azt Indiában is meg tudod csinálni. Ha hiányzik a munka, akkor tudsz találni elfoglaltságot. Persze, mindent csak másképpen fogsz tudni megtenni. Egy levélváltást szerintem Károllyal megérne a dolog. Kérdezd meg, hogy ő mit kezdett hasonló helyzetben, hasonló érzések közepette. Biztos több tapasztalata is van, mint amennyit innen én tudnék segíteni. Persze nehéz virtuálisan lelkizni, mert nem látom az arcodat, a reakcióidat. Úgyhogy csak annyira vedd komolyan, amit írtam, amennyire éppen jól esik.

Egészen más. Sajnos, nem megyünk utánad most Indiába, három hetet február közepétől Izraelben leszek :)))) Már Barak is rendszeresen kérdez felőled, hol vagy, merre jársz.

Sok puszi, és még több is. Egy egész vonattal, vagy lakóhajóval ;)